Ir para conteúdo

AutoForum.com.br - Som automotivo e automóveis  - O fórum dos maníacos por som automotivo e automóveis
- Proibido conteúdo impróprio para menores em tópicos públicos: Nudez estrategicamente coberta; Roupas transparentes; Poses obscenas ou provocantes; Close-ups de seios, nádegas ou virilhas; (em cumprimento a normas do Google) Qualquer desvio, denuncie ao moderador.
- Usuários do Hotmail/Outlook/Msn - confira tutorial para receber emails do fórum;
- Qualquer problema em algum post, DENUNCIE ao moderador, utilize o link abaixo de cada post.
- Confira tutorial para enviar fotos. Tão fácil quanto um CTRL+V. 
- Encontro SQFriends - sexta 3/julho/2026 19h~23h - Garagem 55 *****

Arquivado

Este tópico foi arquivado e está fechado para novas respostas.

RsAcOlL

1968 Chevy Camaro

Recommended Posts

Postado em

0609ch_12_z+1968_chevy_camaro+front_quarter.jpg

0609ch_14_z+1968_chevy_camaro+rear_quarter.jpg

POWERTRAIN

A '70s-vintage small-block works the displacement of the day, 383 ci, as assembled by Speed-O-Motive in West Covina, California. Speedo used its own forged crank with forged H-beams and Probe SRS dished pistons that yield a blower-nice 9.5:1 compression ratio. Though that complete Comp solid-roller (255/262 duration at 0.050, 0.613 lift, 114-degree lobe-separation angle) valvetrain may seem a bit much, Wilson Manifolds prepped a Victor Jr. for port fuel injection and affixed its house fuel rails, 72-lb/hr injectors, and a 1,230-cfm Accufab throttle body to take full advantage. A FAST XFI controller keeps the engine's operating parameters where they're supposed to be. This combination straddles off-the-shelf Dart aluminum Pro-1 castings (2.08/1.60, 230cc intake runners, 72cc chambers, O-ringed block). There's that big, fat, intercooled, overdriven ATI F1 series Procharger producing 16 psi of boost. The rear-wheel numbers are just as big! Though untried at this writing, a Zex 100-shot waits for the signal. The exhaust tract includes 13/4-inch Doug's headers, a 3-inch X-pipe, and Flowmaster Super 40s. The MSD ignition system (Digital-6 box, HVC II coil, billet distributor) flames the fuel fed by an 18-gallon cell and an Aeromotive Eliminator in-tank pump. Cooling and lubing are handled by a Be Cool oversize core; down below there's a B&B 7-quart pan, a windage tray, a crank scraper, and 6 quarts of Royal Purple racing oil. Bill's drivetrain inclinations are downright carnal: a G-Force GF-5R five-speed (straight-cut gears, 3.25:1 Low, 1:1 High) good for 1,300 hp enabled by a Long V-Gate shifter and a McLeod dual-disc clutch inside a Lakewood SFI containment shield. A Denny's Nitrous Ready driveshaft connects all to a Currie 9+ axle complete with a Detroit Locker differential, 35-spline axles, and a cruise-friendly 3.00:1 final drive. Wow! Time for an Alka-Seltzer yet?

Postado em
Fora as rodas e o painel digital até que tá legal.

Eu só achei q as rodas nao combinaram muito. :huh:

Algum por favor, pode me explicar como funciona esse sistema de turbo compressor com correia? :unsure:

Postado em
Eu só achei q as rodas nao combinaram muito. :huh:

Algum por favor, pode me explicar como funciona esse sistema de turbo compressor com correia? :unsure:

É um compressor centrífugo. Usa uma caixa fria de turbina c/ o eixo ligado ao virabrequim através de polia e correia. Ou seja, tem respostas desde baixas rotações como o blower.

Postado em
Eu só achei q as rodas nao combinaram muito.  :huh:

É um compressor centrífugo. Usa uma caixa fria de turbina c/ o eixo ligado ao virabrequim através de polia e correia. Ou seja, tem respostas desde baixas rotações como o blower.

AHHHHHHHHHH!!!!

Agora entendi!!! :legal:

valeu ;)

AutoForum.com.br

O fórum para os maniacos por som automotivo e automóveis

• Criar Novo...