Ir para conteúdo

AutoForum.com.br - Som automotivo e automóveis  - O fórum dos maníacos por som automotivo e automóveis
- Proibido conteúdo impróprio para menores em tópicos públicos: Nudez estrategicamente coberta; Roupas transparentes; Poses obscenas ou provocantes; Close-ups de seios, nádegas ou virilhas; (em cumprimento a normas do Google) Qualquer desvio, denuncie ao moderador.
- Usuários do Hotmail/Outlook/Msn - confira tutorial para receber emails do fórum;
- Qualquer problema em algum post, DENUNCIE ao moderador, utilize o link abaixo de cada post.
- Confira tutorial para enviar fotos. Tão fácil quanto um CTRL+V. 
- SQFriends 4 - Garagem 55 - Móoca - São Paulo/SP - domingo 07/julho/2024 *****

Entre para seguir isso  
Ianaconi

Novidades - Ianaconi Imports

Recommended Posts

Pelo o que eu lembre não, posso estar enganado. Acho que o Bitone pega qualquer sinal que chega nele, no caso das RCA que já vem analógico ele converte pra digital de novo e depois pra analógico. Isso é ruim quando você tem um Dac fo** tipo um MDA5000 da Mcintosh ou um Dac1000 da Nakamichi e vai usar ele como processador já que teoricamente o Dac do Bitone é inferior a um desses 2 que eu citei. Bom pelo menos conversando com o Edgrau acho que a gente entendia isso. Ou ele me disse outra coisa e eu entendi tudo errado, o que pode ser também. auheuhauehea

Vlw..

Verdade, nunca tinha pensado nisso. Como ele processaria se não convertesse novamente pra digital?

Bom,deixa eu parar de poluir o tópico.

Compartilhar este post

Link para o post
Compartilhar em outros sites

Primeira foto que mostra realmente o Arc Audio PS8:

saturntrunkfullcenterre.jpg

Este é um dos carros de demonstração da Arc Audio nos Estados Unidos.

Amanhã será a abertura oficial da CES, em Las Vegas, e iremos divulgar as especificações e mais informações do produto.

Compartilhar este post

Link para o post

Em primeira mão para o Autoforum:

semttulonr.jpg

Amanhã terei fotos melhores e as informações completas!

Compartilhar este post

Link para o post

Top, hein? Achei a estética muito agradável! :legal:

Impressão minha ou dá para inverter a posição do visor?

Editado por A. Kim

Compartilhar este post

Link para o post

Aguardem até amanhã, que teremos todas as informações!

Compartilhar este post

Link para o post

Caro Ianaconi, tenho uma dúvida e gostaria de sanar:

o Sub Arc xxd 10d2 pede caixa dutada de qtos litros com duto de qtas polegadas e comprimento? e selada??

posso jogar 400rms limpos pro mesmo?

Grato

Compartilhar este post

Link para o post

Aqui temos as informações completas:

http://www.ianaconi.com.br/produtos/arc-audio/xxd-series/subwoofer-xxd10/

Caixa selada mínima: 21L

Caixa selada recomendada: 28L

Caixa selada para maior SPL: 36L

As opções de caixa dutada estão no manual: http://www.ianaconi.com.br/manual-specs/XXD1012.pdf

Sim, ele aceita 400 watts RMS sem problemas.

Compartilhar este post

Link para o post

Estou para receber mais informações do PS8 em breve!

Algumas specs:

Time Delay and Phase

- Delay up to 10ms per channel

- Signal delay adjustable in 0.01ms increments

- Global/Relative/Individual channel band adjustment offering true global capability

- Individual 180 degree signal phase invert on all 8 output channels and on all input source channels

Signal Input/Output Mixer

- 100% Fully open architecture variable mixer panel controls

- Mixer/Router channel in/out assigments are fully variable allowing users to select any level of input signal to its out channel assigment allowing for stereo, mixed stereo, mixed mono, sum mono signal assignments and more.

31 Band Parametric

- Up to 31 bands of parametric eq per channel

- User defined frequency centers on all 31 bands of each of the 8 channels selectable from 5.00 Hz to 20.000 Hz.

- User defined "Q" on all bands of all channels from 0.1 to 24.0

- Adjustable in 1/4dB per step increments

- Each band per channel adjustable +/- 24dB

31 Band 1/3 Octave

- Traditional 1/3rd Octave EQ points from 20Hz - 16kHz

- Adjustable in 1/4dB per step increments

- Each band per channel adjustable +/- 24dB

- 4 layer Gold / refined copper core PCB

- Bluetooth expansion module allows the PS8 to accept streaming audio from compatible devices (optional)

- 8 channels out full open architecture selectable type crossovers AL/LP/HP/BP (Butterworth / Linkwitz-Riley and Bessel)

- Fully open architecture crossover slopes allow users to select any variation of slope on any filter type with abilities for different slopes on both HP and LP portions of BP configuration

- Crossover slopes include 6dB, 12dB, 18dB, 24dB, 30dB, 36dB, 42dB and 48 dB.

- User defined damping are allowed mixed variable on Bandpass crossovers giving users options

- Variable "Q" adjustment option on all crossover points from 0.3 - 7.0 per band per channel

- Crossover frequency selection from 5.00 Hz through 20.000 Hz. Users can define crossover points such as 6523.43 Hz if desired.

PS8 Controller (accessory)

- Full color OLED display

- Full access to all tuning features

PC Interface

- Compatible with Windows XP, Vista and 7

- Updates made in real time with no audible delay

- Non-Volatile memory on the PS8 means your adjustments are saved instantly to the DSP as you make them

- Key stroke control configuration allows users to use their ears intead of their eyes to tune their vehicle

Como podem notar, ele elimina vários problemas dos produtos concorrentes. Esse produto demorou vários anos para ser desenvolvido. Além do mestre Robert Zeff, todos os engenheiros da Arc Audio e a equipe de competição da Arc Audio passaram anos para chegar ao produto final. A proposta do produto é realmente sensacional. Vai acabar com as limitações que os outros processadores do mercado atualmente possuem.

Foto do estande da Arc Audio na CES 2012 que começou ontem:

photo2ag.jpg

Segue também algumas fotos da suite da Hybrid Audio na CES 2012.

39217310150473143423947.jpg

39756910150472347348947.jpg

40909810150472345838947.jpg

Caixa de transmissão com um único Hybrid Audio Legatia L3 Special Edition. Essa caixa tem a capacidade de reproduzir 50 Hz até 18500 Hz on axis. Em breve mais informações!

Editado por Ianaconi

Compartilhar este post

Link para o post

"...Essa caixa tem a capacidade de reproduzir 50 Hz até 18.5 Hz on axis. Em breve mais informações!"

Só corrigindo, 50-18.5kHZ

E aí Diogo, quando q vc vai provar q usando esses L3SE on axis podemos dispensar os tweeters?

Compartilhar este post

Link para o post

Obrigado pela correção. Teremos um carro de demonstração, em breve, sem tweeters.

Compartilhar este post

Link para o post

Arc Audio PS8

403174_350091611667874_120057081337996_1431236_721417609_n.jpg

Controle opcional (protótipo) do Arc Audio PS8

384393_350091588334543_120057081337996_1431235_931580720_n.jpg

Compartilhar este post

Link para o post

Acima tem as duas fotos, do processador, e do controle opcional.

Ainda não temos essa informação.

Ao longo da semana iremos receber informações sobre preço e data de lançamento.

Compartilhar este post

Link para o post

Controle opcional (protótipo) do Arc Audio PS8

384393_350091588334543_120057081337996_1431235_931580720_n.jpg

Achei estranho esse DRZ com processador.

Compartilhar este post

Link para o post

Matéria sobre o ARC AUDIO PS8: http://www.mobileelectronics.com.au/article/news/ps8_processor_from_arc_audio

HARDWARE SPECIFICATIONS

6 channels Differential Low Level/Speaker Level RCA input

Optical in

Digital co-axial in

3.5mm unbalanced Aux input (optional)

Bluetooth (optional)

Precision 0.01% tolerance components sourced from Europe and the UK

8 channels RCA output

Up to 8 Volt RMS RCA output

THD 0.006%

+109dB at device level

S/N Analog 100dB

S/N Digital 109dB

User interchangable output core technology

4 layer Gold/Refined copper core PCB

M.I.N.E.R. Ground Isolation platform technology for improved signal transarency and improved S/N

Dedicated quad stage audiophile grade ultra high frequency switching power supply

Optional user profile trigger interface leads allows users to switch between profiles without the need of the controller or PC interface

User defined amplifier remote turn on/off circuit

Autosense turn on for OEM integration

Bluetooth expansion module allows the PS8 to accept streaming audio from compatible devices

Electronically embedded serial identification technology for unremovable tracking and tech support

PC based user settings storage allows for literally millions of set up files to be saved

PS8 unit has rotatable illuminated ARC Audio - PS8 logo and status display, protected by special K-Plexi perspex

Output trigger allows users to connect a simple 3 way toggle switch to select between 3 presets

PS8 CONTROLLER (accessory).

Dedicated processor controlled communication with the PS8

Full access to all tuning features

Full color OLED display

Customizable colour configurations for OEM integration

Full time system status display

GUI (PC INTERFACE).

Compatible with Windows XP, Vista and Windows 7 operating systems

Connects with ARU Fault Free USB technology allowing users trouble free operation with the PS8 even in time of power failure or connection error

Updates made in real time with no audible delay

Non-Volatile memory on the PS8 means your adjustments are saved instantly to the DSP, as you make them

Key stroke control configuration allows users to use their ears intead of their eyes to tune their vehicle

Customizable input/output channel naming for application specific setup

Complete system setup control panel gives users access to turn-on delay, filtering and more

3 onboard presets allows for stored setting files to be changed "on the fly" without the need of the PC interface

PC interface networking allows for loading and unloading of literally millions of presets between the PC and the PS8

Frequency response plotting charts for all eq channels

Individual channel and full system muting on all user interface windows

Complete VU (volume unit) meters to monitor the systems signal at all points within the DSP for setup, tuning and OEM integration

Complete onboard diagnostics and status display allows users to monitor the system at all times

Single click firmware update when your PS8 and PC are connected to the internet via the ARC Audio server

User defined file form password protection for all user setting files prevents unauthorized users from making changes to settings stored on the PS8

MULTIPLE USER MODES.

The ARC Audio PS8 offers multilpe levels of user interface tailored to the different experience levels of users. Multiple user modes allows you to select a feature package that suits your specific systems needs while remaining contoured to your own level of experience.

CROSSOVERS.

8 channels of full open architecture selectable type crossovers AP/LP/HP/BP

Fully open architecture crossover slopes allow users to select any variation of slope on any filter type with abilities for different slopes on both HP and LP portions of a Bandpass configuration

Crossover slopes include 6dB, 12dB, 18dB, 24dB, 30dB, 36dB, 42dB and 48dB

User defined filter types on all bands include Butterworth, Linkwitz-Riley and Bessel

User defined damping is allowed, mixed variable on Bandpass crossovers giving users many options

Variable "Q" adjustment option on all crossover points from 0.3 - 7.0 per band/per channel

Crossover frequency selection from 5.00Hz thru 20,000Hz. Users can define crossover points such as 6523.43Hz if desired.

TIME DELAY AND PHASE.

8 channels of signal delay

Delay up to 10ms per channel

Signal delay adjustable in 0.01ms increments

Numerical display readout on all channels for real time delay status

Global/Relative/​Individual channel band adjustment offering true global capability

Individual 180 degree signal phase invert on all input source channels

Individual 180 degree signal phase invert on all 8 output channels

SIGNAL INPUT/OUTPUT MIXER.

100% Fully open architecture variable mixer panel controls

User defined signal path from any input channel configuration to any output channel configuration

Mixer/Router channel in/out assignments are fully variable allowing users to select any level of input signal to its out channel assigment allowing for stereo, mixed stereo, mixed mono, sum mono signal assignments and more

Sum/Mono button allows users to combine any input combination of paired channels into a single 100% unclipped summed mono signal

EQUALIZER.

31 Band Parametric

8 channels of fully open architecture parametric eq

Up to 31 bands of parametric eq per channel

User defined frequency centers on all 31 bands of each of the 8 channels selectable from 5.00 Hz to 20.000 Hz.

User defined "Q" on all bands of all channels from 0.1 to 24.0

Adjustable in 1/4dB per step increments

Each band per channel adjustable +/- 24dB

Global/Relative/Individual channel/ band adjustment offering true global capability

31 Band 1/3 Octave

8 channels 31 band Third Octave Equalization

Traditional 1/3rd Octave EQ points from 20Hz - 16kHz

Adjustable in 1/4dB per step increments

Each band per channel adjustable +/- 24dB

Global/Relative/Individual channel/ band adjustment offering true global capability

Editado por Ianaconi

Compartilhar este post

Link para o post

Achei estranho esse DRZ com processador.

O DRZ é um ótimo cd-player.

Esse, em especial, foi modificado. Além de modificações para melhora de qualidade (power supply / bypass / etc), foi criado uma saída digital coaxial 75ohm nele.

Compartilhar este post

Link para o post

Como falei, ainda não.

Ainda não foi definido preços nem data de lançamento.

Lançamento mundial deve ocorrer entre março e maio.

Compartilhar este post

Link para o post

Aqui temos as informações completas:

http://www.ianaconi.com.br/produtos/arc-audio/xxd-series/subwoofer-xxd10/

Caixa selada mínima: 21L

Caixa selada recomendada: 28L

Caixa selada para maior SPL: 36L

As opções de caixa dutada estão no manual: http://www.ianaconi.com.br/manual-specs/XXD1012.pdf

Sim, ele aceita 400 watts RMS sem problemas.

Man. não tem como traduzir isso ai pra mim não? pq realmente não consegui entender a litragem da caixa dutada recomendada pro XXD 10d2, a selada beleza, mas to pensando em fazer dutada e como ta em inglês é o mesmo que estar em bulgaro... essas conversões de pés pra metros e cm eu não sei nada...

quero colocar esse sub urgente pra tocar numa dutadinha mandando 400rms pra ele..

abs

Compartilhar este post

Link para o post

O DRZ é um ótimo cd-player.

Esse, em especial, foi modificado. Além de modificações para melhora de qualidade (power supply / bypass / etc), foi criado uma saída digital coaxial 75ohm nele.

Eu estranhei pq normalmente ele é usado por quem não quer usar processador externo, pq ele já tem recurso pra caramba. Mas com certeza toca muito, ótimo player mais ótimo processador...

Compartilhar este post

Link para o post

Man. não tem como traduzir isso ai pra mim não? pq realmente não consegui entender a litragem da caixa dutada recomendada pro XXD 10d2, a selada beleza, mas to pensando em fazer dutada e como ta em inglês é o mesmo que estar em bulgaro... essas conversões de pés pra metros e cm eu não sei nada...

quero colocar esse sub urgente pra tocar numa dutadinha mandando 400rms pra ele..

abs

Caixa dutada:

45 litros

Duto de 3" por 9cm de comprimento

Compartilhar este post

Link para o post

Crie uma conta ou entre para comentar

Você precisar ser um membro para fazer um comentário

Criar uma conta

Crie uma nova conta em nossa comunidade. É fácil!

Crie uma nova conta

Entrar

Já tem uma conta? Faça o login.

Entrar Agora
Entre para seguir isso  

AutoForum.com.br

O fórum para os maniacos por som automotivo e automóveis

• Criar Novo...